رویداد جنیکس در حوزه هوش مصنوعی برگزار شد و ۱۰ تیم در این رویداد در حضور داوران به ارائه ایده خود پرداختند و در نهایت تیمهای مودماینر، بینالب و کاسترو برنده جایزه ۵۰۰ دلاری و تیم استودآیاو برنده جایزه هزار دلاری شد. تمامی این تیمها در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارند و موسسین آنها در این رویداد با یک پرسش و پاسخ پنج دقیقهای به داوران، تیم خود را به نمایش گذاشتند.
به گزارش روابط عمومی تپسل، مرداد ماه امسال تپسل با هدف توانمندسازی افرادی که ایده ساختن محصولی در زمینه هوش مصنوعی را دارند و شکلگیری ایدههای نو در این زمینه، رویداد جنایکس را کلید زد. این رویداد از میانه مرداد ماه با حضور ۹۰۰ شرکت کننده با کارگاههای آموزشی و تاکشوها فعالیت خود را آغاز کرد و در ۳۰ مرداد ماه رقابت اصلی ۱۰ روزه برای ساخت یک محصول در حوزه هوش مصنوعی کلید خورد. در این مدت شرکتکنندگان ۵ روز فرصت داشتند که نسخه اولیه محصول خود را بسازند و ۵ روز زمان داشتند که آن را به دست کاربران واقعی برسانند. برخی از تیمها توانستند در همین مدت کوتاه به فروش اندکی از محصولات خود هم دست پیدا کنند و مخاطبینی چند صدنفری برای خود پیدا کنند. در نهایت از بین بیشتر از ۳۰ محصول ساخته شده، ۱۰ ایده نهایی انتخاب شدند تا در روز اختتامیه این رویداد، ایدههای خود را به داوران این رویداد ارائه کرده و از میان آنها برندگان نهایی مشخص شود.
سبحان فروغی، مدیرعامل هلدینگ پگاه داده کاوان شریف، نیما قاضی، همبنیانگذار علی بابا، محمدجواد ابوطالبی، دایرکتور جنیکس و سلماز صادقنیا مدیرعامل گلرنگ ونچرز به عنوان داوران این رویداد از میان ۱۰ محصول ارائه شده در نهایت ۴ تیم مودماینر، بینالب و کاسترو را به عنوان برندگان جایزه ۵۰۰ دلاری و تیم استودآیاو را به عنوان برنده جایزه هزار دلاری انتخاب کردند.
تیم مودماینر یک برنامه آموزشی را با توجه به نیازهای مشتریان ارائه میکند و به آنها یک برنامه شخصی سازی بر اساس مهارتها و شغل افراد ارائه میکند.
تیم بینالب هم در زمینه خوانش جوابتستهای آزمایشگاهی فعالیت دارد و بیمار را با توجه به پاسخ آزمایش خود به دکتر مرتبط وصل میکند.
در نهایت تیم کاسترو که به عنوان یک پشتیبان آنلاین فعالیت دارد و با استفاده از هوش مصنوعی به مشتریان پاسخ میدهد.
همچنین تیم استودآیاو تیمی است که در زمینه تولید محتوا فعالیت میکند و میتواند از عکسهای پرسنلی هر کاربر، تعداد زیادی عکس در حالات مختلف تولید کند.

«محمد جواد ابوطالبی»، دایرکتر جنیکس و جنرال پارتنر بلیتزلب در این رویداد با اشاره به اینکه در ۳۰ مرداد ماه رقابت ۱۰ روزه جنایکس آغاز شد، گفت: «ما سه هدف اصلی از این اقدام داشتیم. یک اینکه رقابتی را شکل بدهیم و دیگر اینکه افراد را توانمند کرده و یک کامیونیتی بسازیم. در این رقابت که با حضور ۹۰۰ نفر آغاز شد، ۵ روز برای ساختن ایده زمان وجود داشت و ۵ روز برای لانچ ایده به به کاربران واقعی. در نهایت نیز ۱۰ ایده برتر از این رقابت به اختتامیه راه پیدا کردند.»