نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی اسکوار
فصل اول ۲۰۲۴ بازه وقتی مناسبی برای اپل نبوده است؛ چرا که مطابق گزارشی تازه، فروش آیفونهای آن در این فصل با افت نزدیک به ۱۰ درصدی روبه رو شده و در بین شرکتهای نقل، بیشترین افت فروش را توانایی کرده است. درمقابل رقیب مهم کوپرتینوییها، یعنی سامسونگ با وجود افت فروش، توانسته پرفروشترین برند در فصل اول ۲۰۲۴ بشود.
مطابق گزارش شرکت تحقیقاتی IDC، اپل در فصل اول ۲۰۲۴ توانسته در بازار جهانی ۵۰.۱ میلیون آیفون اراعه کند و سهم ۱۷.۳ درصدی را بهدست بیاورد. این مقدار فروش در قیاس با فصل اول ۲۰۲۳، افت ۹.۶ درصدی را مشخص می کند. اپل در فصل اول ۲۰۲۳ با فروش ۵۵.۴ میلیون آیفون، ۲۰.۷ درصد بازار را در اختیار داشت. اگرچه اپل در لیست IDC دومین برند پرفروش بعد از سامسونگ است، اما بیشترین افت فروش را بین دیگر برندها توانایی کرده است.
سامسونگ با ناکامی اپل، پرفروشترین برند بازار موبایل شد
در فصل اول ۲۰۲۴ سامسونگ هم افت فروش را نسبت به بازه وقتی شبیه سال ۲۰۲۳ توانایی کرده، یقیناً مقدار آن زیاد کمتر از اپل و برابر ۰.۷ درصد است. با وجود این، سامسونگ توانسته با ناکامی اپل، مجدد پرفروشترین برند بازار بشود. کرهایها در فصل اول ۲۰۲۴ موفق به فروش ۶۰.۱ میلیون گوشی شدهاند و سهم ۲۰.۸ درصدی را بهدست آوردهاند.
در این بین برنده مهم بازار، برندهای چینی بودهاند. فروش شیائومی در فصل اول ۲۰۲۴ با افزایش ۳۳.۸ درصدی نسبت به فصل اول ۲۰۲۳ روبه رو شده است. شیائومی در این بازه وقتی توانسته است ۴۰.۸ میلیون گوشی بفروشد و با سهم ۱۴.۱ درصدی، در رتبه سوم بازار قرار بگیرد.
در سهماهه اول ۲۰۲۴ بیشترین رشد را شرکت چینی Transsion توانایی کرده است. این شرکت با رشد ۸۴.۹ درصدی، توانسته ۲۸.۵ میلیون گوشی بفروشد و در رتبه چهارم بازار قرار بگیرد. درنهایت اوپو با فروش ۲۵.۲ میلیون گوشی، رتبه پنجم بازار را کسب کرده است.
باید چشم به راه ماند و دید در ادامه سال جاری میلادی اپل میتواند فروش آیفونها را افزایش دهد یا خیر. این گمان وجود دارد که شیائومی بتواند در فصل دوم ۲۰۲۴ با افزایش سهم خود جای اپل را بگیرد و دومین برند پرفروش بازار بشود.
دسته بندی مطالب