نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی اسکوار
خودروسازان این روزها درحال عقبنشینی از ادعاهای جسورانه خود می باشند. تعداد بسیاری از خودروسازان وعده میدادند که در آینده نزدیک، خط محصولات خود را بهطور کامل برقی خواهند کرد. بااینحال رویه بازار و تمایلات مشتریان، مسیر فرد دیگر را پیشروی آنها قرار داده است. به حرف های مدیران برند لوکس هیوندای یعنی جنسیس، مشتریان امروزی ماشین هیبریدی را به ماشین برقی ترجیح خواهند داد.
کارشناسان مختلفی طی سالیان تازه نسبت به صرف هزینه زیاد برای خودروهای برقی و عدم برگشت آن هشدار داده بودند. اکنون این پیشنهادها و هشدارها به حقیقت تبدیل شده است. خودروهای برقی به علت آنکه با فناوریهای مدرن و مواد معدنی گوناگون ساخته خواهد شد، مدام نسبت به خودروهای درونسوز و هیبریدی گرانتر می باشند. مشتریان نیز تمایل چندانی برای پرداخت قیمت زیاد تر و خرید یک ماشین برقی ندارند.
تحول تمایلات مشتریان و اغاز موج فروش ماشین هیبریدی در جهان
عدم تمایل مشتریان به خرید خودروهای برقی با قیمتهای اعلامی خودروسازان، علتشده است تا شرکتهای خودروسازی در برنامههای خود تجدیدنظر کنند. یکی از این شرکتها جنسیس است. برند لوکس هیوندای نیز همانند تعداد بسیاری دیگر از خودروسازان نقل، تمایل داشت تا سبد محصولات خود را بهطور کامل الکتریکی کند. بااینحال تحقیقات آنها نشان داد که مشتریان به خرید ماشین هیبریدی زیاد تر از ماشین برقی علاقه دارند. ازاینرو جنسیس تصمیم گرفته است تا مدلهای هیبریدی بیشتری را روانه بازار کند.
«مایک سونگ»، رئیس جنسیس، در گفتگو با مجله تخت گاز (تاپ گیر) او گفت: «مشتریان اکنون زیاد تر از خودروهای برقی، ماشین هیبریدی میخواهند. به این علت جنسیس میخواهد در اسرع زمان مدلهای هیبریدی بیشتری داخل بازار کند». جنسیس در سال ۲۰۲۱ اظهار کرده می بود که از سال ۲۰۲۵ بهطور کامل برقی خواهد شد، بااینحال اکنون ناچار است از ادعای خود عقبنشینی کند.
انتظار میرود مدلهای هیبریدی جنسیس بر پایه پیشرانههای مشترک با خودروهای هیوندای گسترش یابند. این کار با مقصد افت هزینه همه شده تحقیق و گسترش ماشین انجام میبشود. هیوندای هماکنون چند مدل هیبریدی و پلاگین هیبریدی را در سبد محصولات خود به مشتریان اراعه میدهد.
جنسیس تنها شرکتی نیست که افت فروش خودروهای برقی و افزایش تمایل مشتریان به خرید خودروهای هیبریدی را توانایی میکند. در اغاز سال جاری میلادی، ولوو خبرداد که فروش خودروهای هیبریدی این برند جهش ۴۵ درصدی داشته است، درحالیکه خودروهای برقی با کم شدن فروش ۶۵ درصدی روبه رو شدهاند. تویوتا که برای ورود به بازار خودروهای برقی احتیاط میکند، با جهش فروش ۱۳۸ درصدی مدل هیبریدی و محبوب خود یعنی تویوتا پریوس در سه ماهه نخست ۲۰۲۴ روبه رو شده است. جنسیس نیز میخواهد روی موج فروش گسترده خودروهای هیبریدی سوار بشود.
دسته بندی مطالب