نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی اسکوار
«جورج کورتز»، مدیر اجرایی کراوداسترایک (CrowdStrike) که عامل اختلال بزرگ رایانههای ویندوزی سراسر جهان در هفته قبل می بود، اظهار کرده که بیشتر از ۹۷ درصد سنسورهای نرمافزار Falcon این شرکت که از ویندوز منفعت گیری میکنند، اکنون فعال و آنلاین شدهاند.
کورتز با ارسال یک پست در لینکدین نوشت:
«میخواهم به شما خبر بدهم که بیشتر از ۹۷ درصد از سنسورهای ویندوز از ۲۵ ژوئیه مجدد آنلاین شدهاند. این پیشرفت بهلطف کوششهای خستگیناپذیر مشتریان، شرکا و فداکاری تیم ما در CrowdStrike به دست آمده است. بااینحال، میدانیم که کار ما تا این مدت کامل نشده است و ما متعهد به بازیابی هر سیستم صدمهدیدهای هستیم.»
سنسور SOAR در نرمافزار Falcon یک راهکار امنیتی است که از بدافزارها و حملات سایبری گوناگون جلوگیری میکند.
اختلال سراسری کراوداسترایک در جمعه هفتهقبل
CrowdStrike هفته پیش، بهروزرسانی معیوبی را برای نرمافزار امنیتی خود انتشار کرد که میلیونها رایانه ویندوزی را از کار انداخت و علتقطعی تعداد بسیاری از سرویسهای سراسر جهان ازجمله خطوط هوایی شد. تأثیرات این اختلال تا چند روز ادامه داشت و تقریباً ۵.۴ میلیارد دلار برای شرکتهای فهرست Fortune 500 خسارت تشکیل کرد.
بعد از ابراز مشکل، کراوداسترایک برای رفعکردن آن تلاش کرد، مشکلی که به حرف های شرکت از یک اشتباه در ابزار ضمانت کیفیت آن ناشی شده است. بهحرف های مایکروسافت، این مشکل که هیچ دعوا سایبری یا نقض امنیتی در آن نقش نداشته است، بیشتر از ۸.۵ میلیون کاربر ویندوزی را تحت تأثیر خود قرار داد.
کورتز در انتهای پستش نوشت:
«برای مشتریانی که تا این مدت تحت تأثیر این مشکل قرار دارند، لطفاً بدانید تا وقتی که به بهبودی کامل نرسیدهایم استراحت نخواهیم کرد.»
این چنین در روزهای قبل، حرف های شده می بود که CrowdStrike با ارسال کارت هدیه ۱۰ دلاری تلاش کرده تا از مشتریانی که تحت تأثیر مشکل قرار گرفتهاند عذرخواهی کند.
دسته بندی مطالب