نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی اسکوار
پلتفرم «دیوار» بعد از برگزاری اولین هکاتون «کنار دیوار» خبرداد آماده حمایتهمهجانبه از تیمهای نوآور و مطرحهای خلاق برای گسترش و اضافهشدن به این پلتفرم است.
از ابتدای سال ۱۴۰۲ «کنار دیوار»، بهگفتن بستری در پلتفرم دیوار، این امکان را برای دیگر کسبوکارها فراهم کرده تا سرویسهایشان را برای رفعکردن نیازهای کاربران دیوار اراعه کنند. تا بحال از همین طریق زیاد تر از ۴۰ افزونه برای اراعه سرویس به کاربران به دیوار اضافه شده است. پرداخت امن، احراز هویت و ارسال کالا بخشی از این سرویسها می باشند.
ایدهها و مطرحهایی که بتواند مشکلی از کاربران حل کند، میتواند بهصورت جدا گانه با منفعت گیری از بستر «کنار دیوار» در اختیار میلیونها کاربر این پلتفرم قرار بگیرد. دیوار اظهار کرده است که دسترسی به این بستر برای همه باز است و درصورت قبول، برنامهها و افزونهها روی دیوار انتشار میبشود.
تیمها یا افرادی که مطرح و ایده خلاقانهای دارند، میتوانند بدون هماهنگی خاصی مسیر گسترش برنامهشان را از https://divar.ir/kenar اغاز کنند. تیمهایی که میخواهند برای دریافت حمایتمحصولشان بازدید بشود نیز میتوانند طرحشان را به [email protected] ارسال کنند.
یکی از راهکارهای دیوار در این عرصه، حمایتاز تیمها و ایدههای خلاق و نوآوری است که محصولی را در راستای اهداف «کنار دیوار» اراعه کرده باشند. دیوار علاوهبر حمایتمالی بهشکل گرنت (پشتیبانی مالی بهصورت وام بلاعوض)، امکاناتی همانند فراهمکردن دفتر کار، مشورت و راهنمایی درمورد مسائل فنی، کسبوکاری، حقوقی و… را نیز در اختیار ایدههای دارای پتانسیل (ایدههایی که به حل یکی از مسائل کاربر دیوار پشتیبانی میکند) قرار خواهد داد.
استارت با هکاتون
اولین هکاتون «کنار دیوار» در سه روز (از ۱۳ تا ۱۵ تیر ۱۴۰۳) با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف و با وجود ۹۰ شرکتکننده از دانشگاههای گوناگون در دانشگاه شریف برگزار شد.
در آخر این هکاتون و بعد از اراعه تیمها، پنج تیم برتر برگزیده شدند و هرکدام ۲۰ میلیون تومان بهگفتن جایزه دریافت کردند. به حرف های دیوار، تیمهای برتر داخل مسیر دریافت پشتیبانیهای دیوار برای گسترش ایده و محصولشان خواهد شد.
از تور مجازی تا دستیار فروش
تیمهای برگزیده هکاتون «کنار دیوار» ایدههای متنوع و خلاقانهای برای پشتیبانی به کاربران دیوار داشتند. برتریهای مهم دیوار برای انتخاب تیمهای برتر در این اتفاقات عبارت است از مرتبط بودن ایده با دیوار و حل نیاز کاربران، خلاقیت و نو بودن ایده این چنین پیادهسازی و راحتی منفعت گیری از آن می بود. مطرح تیم برنده «گاردینز» تور سهبعدی مجازی با منفعت گیری از ویآر (حقیقت مجازی) برای آگهیهای املاک می بود. تیم «علی را کشف کنید» در این هکاتون طرحش را با منفعت گیری از ایآر (حقیقت افزوده) گسترش داده می بود تا کاربران دیوار از کالایی که میخواهند بفروشند (برای مثالً لوازم خانه) مطرح سهبعدی بسازند.

ایده برتر دیگر متعلق به «تیم فروشیار» می بود. این ایده، دستیار هوشمصنوعی برای فروش از طریق چت دیوار می بود. تیم «The Darkside of the wall» ایده سیستم معاوضه کالا در دیوار را با اضافهکردن گزینه انتخاب نوع معاوضه روی میز هکاتون گذاشته می بود. تیم سالسا هم با مطرح تمرکززدایی از خدمات کارشناسی (ماشین، ملک و…) در دیوار برنده هکاتون شد. با مطرح این تیم، کارشناسان میتوانند برای حوزههای تخصصی خود ثبتنام کنند و در زمان خرید وفروش فهرستی از کارشناسهای مرتبط با خرید وفروش به خریدار و فروشنده نظر داده میبشود.
شناخت پتانسیل «کنار دیوار»
«اشکان آرمندهی»، مدیرعامل دیوار، درمورد «کنار دیوار»، بهگفتن رویکردی تازه، میگوید: «این تحول رویکرد که از ابتدای سال قبل به سراغ آن رفتیم، برای این در پیش گرفته شده که در قدمهای خرید وفروش بهجای این که ما خودمان داخل شویم، شرکتهایی را دخیل کنیم که بهصورت تخصصی میتوانند به کاربران در این مرحله های پشتیبانی کنند.»
به حرف های او دیوار اکنون به این سرویس نگاه تجاری ندارد و زیاد تر بهجستوجو خلق قیمت در مسیر معامله های کاربران است تا مسائل و مشکلات آنها از طریق سرویسهای بیرونی حل بشود. آرمندهی میگوید: «مقصد نهایی ما این است که کاربر برای قدمهای خرید وفروش خود در همه قسمتها و دستهها حق انتخاب متنوعی داشته باشد و در این رقابت، شرکتها برای گرفتن سهمی از کاربران بکوشند بهترین سرویس را اراعه کنند.»
دسته بندی مطالب