نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی اسکوار
شیائومی SU7 نخستین توانایی این شرکت فعال حوزه فناوری برای ساخت اتومبیل به حساب میآید که با استقبال گرم مصرفکنندگان روبه رو شد. اکنون مدیرعامل شرکت آمریکایی فورد نیز به طرفداران این ماشین مدام است. به نقل از خبرگزاریهای ماشین گوناگون، همچون موتوروان، مدیرعامل فورد ۶ ماه است که از شیائومی SU7 برای تردد روزانه منفعت گیری میکند و بههیچوجه تمایل ندارد این ماشین را به شرکتش بعد بدهد!
رضایت مدیرعامل فورد از شیائومی SU7
دلایل اولیه محبوبیت سدان شیائومی آشکار است. این ماشین ظاهری همانند خودروهای اسپرت پورشه دارد اما قیمت پایه آن ۳۰ هزار دلار (کمتر از ۲ میلیارد تومان) است. «جیم فارلی»، مدیرعامل فورد، در مصاحبه تازه خود در پادکستی او گفت او با ماشین الکتریکی شرکت چینی شیائومی رانندگی میکند و نمیخواهد آن را کنار بگذارد. به حرف های او، ۶ ماه پیش دستگاه شیائومی SU7 را از شانگهای خریده و به شیکاگو آورده است.
آزمایش خودروهای رقیب ها توسط خودروسازان طبیعی است. به حرف های فارلی، رکورد فروش ۲۰ هزار دستگاه شیائومی SU7 در یک ماه او را وسوسه کرده این ماشین را دقیق بازدید کند. او درنهایت به این نتیجه رسیده است که شیائومی SU7 خودروی بینظیری است. «آر جی اسکارلینگ»، مدیرعامل ریویان، نیز بهتازگی او گفت رقبای چینی پیکاپهای شرکت او را به چالش کشیدهاند.
شیائومی بهعلت تبحر در ساخت تلفنهای همراه هوشمند، لقب اپل چین را از آن خود کرده است. امکان پذیر ابتدا شگفت به نظر برسد که تولیدکننده گوشی داخل عرصه خودروهای برقی بشود اما باید در نظر بگیرید که باتری تلفنهای همراه موتورولا را BYD میسازد و خودروهای برقی در واقع تلفنهای هوشمند چرخدار می باشند. سختترین چالش خودروسازان در ساخت این محصولات بهینهسازی باتریها و قیمتگذاری خودروهاست.
سدان الکتریکی شیائومی کامل با دیگر محصولات این شرکت ادغام میبشود؛ به این علت میتوانید با منفعت گیری از تلفن همراه یا لوازم خانگی شیائومی، اتومبیل خود را از راه دور کنترل کنید. دستیار رانندگی سطح دوم این شرکت به نام شیائومی پایلوت نیز فرایندهای رانندگی نیمهخودران را برعهده دارد. شیائومی SU7 با شتاب صفرتاصد ۲.۷ ثانیه تسلا مدل ۳ را در شتابگیری ناکامی میدهد. برد مدل استاندارد این ماشین ۷۰۰ کیلومتر است.
دسته بندی مطالب