نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی اسکوار
رسانههای خودرویی چینی تصاویری از تردد کراساوور شیائومی در خیابانهای این سرزمین انتشار کردهاند. این ماشین قرار است تا سال ۲۰۲۶ داخل بازار بشود و هماکنون مرحله های تست خود را سپری میکند. کراساوور شیائومی با کد N3 شناخته میبشود. خودروهای آیتو M9 و آیتو L9 از هوآوی رقبای مهم این کراساوور می باشند.
تصاویر شیائومی N3 بیستم نوامبر در رسانههای چینی انتشار شدند. این ماشین سومین اتومبیلی است که شیائومی میسازد. روی بدنه این ماشین عبارت D14 درج شده است، موضوعی که مشخص می کند این ماشین امکان پذیر چهاردهمین نسخه تست باشد.
کراساوور شیائومی N3 سقف بلند، ستونهای باریک و چارچوب صاف دارد. رینگهای این ماشین از نوع پنجپره می باشند و آینههای جانبی کوچکی نیز برای ماشین در نظر گرفته شدهاند. نمای عقب ماشین ظاهری حجیم دارد که به ما مشخص می کند این ماشین کراساوور با ۳ ردیف صندلی است. شیائومی دوربینهای نظارتی را در گلگیرهای جلو این ماشین تعبیه کرده است اما هیچگونه سنسور لیدار روی سقف این ماشین مشاهده نمیبشود.
نکات فنی دلنشین کراساوور شیائومی
رسانههای چینی موفق شدهاند اطلاعات جالبی از کراساوور شیائومی N3 به دست بیاورند. نخست این که این ماشین از موتورهای الکتریکی نیرومندتری نسبت به شیائومی SU7 منفعت گیری میکند. اکنون شیائومی ۲ نوع موتور الکتریکی با نامهای V6 و V8 تشکیل میکند که از سیستمهای ولتاژ بالای ۸۰۰ ولتی منفعت میبرند. مسئله دلنشین دیگر درمورد مشخصات فنی شیائومی N3، دیفرانسیل عقب بودن این ماشین است. گمان دارد حداقل یکی از موتورها روی محور عقب نصب شده باشند.
شیائومی طی ۲۳۰ روز قبل بیشتر از ۱۰۰ هزار ماشین به وجود اورده است. این شرکت برنامه دارد سالانه ۱۳۰ هزار دستگاه ماشین بفروشد اما شیائومی برای ساخت هر ماشین ۳۸ هزار یوان یا ۵ هزار و ۲۵۰ دلار زیان میکند. فرایند تشکیل ماشین در شیائومی تا این مدت به مرحله سودآوری نرسیده است. اکنون برندهای Li Auto و Aito پیشتاز فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی در چین می باشند.
دسته بندی مطالب