نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی اسکوار
فراری اظهار کرده خریداران جوان این برند بهشدت درحال افزایش است. با افزایش دیدنی خریداران جوان خودروهای فراری، این برند تصمیم به گسترش مدلهای الکتریکی بیشتری گرفته است. به حرف های فراری، ۴۰ درصد از مشتریان تازه این شرکت کمتر از ۴۰ سال سن دارند.
به حرف های مدیران فراری، نخستین بار در تاریخ فعالیت شرکت، آنها درحال جذب خریداران جوانترند. یقیناً هم چنان زمان انتظار برای دریافت ماشین فراری نزدیک به ۲ سال خواهد می بود. این زمان طویل بهعلت کنترلهای شدید زمان تشکیل است.
فروش فراری در ۱۸ ماه قبل، ۱۰ درصد جهش داشته است. این مقدار از جهش برای شرکت خودروسازی انحصاری، تحول چشمگیری به حساب میآید. ورود زیاد مشتریان جوان به لیست مشتریان خودروهای فراری نشانه فرارسیدن عصری تازه است.
«بندتو ویگنا»، مدیرعامل فراری، در گفتگو با خبرگزاری CNBC بدون اشاره به جزئیات او گفت: «افزایش مشتریان تازه فراری دستاورد بزرگی به حساب میآید که به لطف تیم ما محقق شده است.»
انتظار برای خودروهای فراری هم چنان ۲ سال است
شعار «انزو فراری»، بنیانگذار این شرکت، اراعه ماشین کمتر از تقاضای بازار بوده است. به حرف های ویگنا، این شعار هم چنان ثابت باقی میماند. مشتریان فراری از این شرکت خواستهاند زمان تحویل دوساله را افت دهد اما فراری هم چنان تشکیل را محدود نگه خواهد داشت. به حرف های ویگنا، فرقی نمیکند مشتری فردی ۷۸ ساله است که میخواهد از سالهای پایانی زندگیاش لذت ببرد یا جوانی ۳۷ ساله که میخواهد قبل از تولد ۴۰ سالگی سوییچ فراری خود را بگیرد. زمان انتظار برای دریافت ماشین تازه ثابت میماند.
فراری اولین ماشین همهالکتریکی را ۹ اکتبر ۲۰۲۵ معارفه خواهد کرد. این شرکت سال جاری ۵ مدل تازه دیگر را نیز معارفه میکند. رویکرد فراری سال جاری گسترش همزمان خودروها با موتورهای احتراق داخلی، هیبریدی و همه الکتریکی است.
یقیناً همه مشتریان فراری به خودروهای برقی علاقهمند نیستند و چیزی جز موتور V12 را نمیپسندند. بااینحال مدیرعامل شرکت باور دارد موج جدیدی از مشتریان در راهاند که فقط درصورت برقی بودن ماشین آن را میخرند.
دسته بندی مطالب