Apple Ads

اپل نام برند تبلیغاتی خود را به Apple Ads تحول داد_اسکوار


نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی اسکوار

اپل در راستای گسترش کسب‌وکار تبلیغاتی خود، نام برند تبلیغاتی‌اش را از «Apple Search Ads» به «Apple Ads» تحول داد. این تحول نام بازتابی از گسترش خدمات تبلیغاتی این شرکت به فراتر از جایگاه‌های سنتی در نتایج جستجوی اپ استور است و برنامه‌های جدی اپل برای اندوخته‌گذاری گسترده‌تر در حوزه تبلیغات دیجیتال را مشخص می کند.

مطابق گزارش «Appleinsider»، اپل اکنون امکان نمایش تبلیغات را در قسمت‌هایی همانند تب Today و تکه You Might Also Like نیز فراهم کرده و از ۲۰۲۴ نیز منفعت‌گیری از هوش مصنوعی برای تعیین بهینه‌ترین موقعیت تبلیغاتی را اغاز کرده است.

Apple Ads؛ فراتر از جستجوی اپ استور

پیش‌ازاین، تبلیغات فقط بالای نتایج جستجوی اپ استور نمایش داده می‌شد اما از سال ۲۰۲۲، اپل جایگاه‌های تبلیغاتی جدیدی همانند تب Today و قسمت پیشنهادات زیر اپلیکیشن‌ها را نیز معارفه کرد.

پیامی که اپل برای گسترش‌دهندگان ارسال کرده مشخص می کند این تحول نام برای هماهنگی زیاد تر با خدمات متنوع تبلیغاتی‌اش بوده است. این چنین گمانه‌زنی‌هایی درمورد ورود تبلیغات به سرویس Apple Maps نیز وجود دارد که اپل سال‌ها است آن را بازدید می‌کند.

از نظر دیگر، سال ۲۰۲۴ اپل آزمایش‌هایی با منفعت گیری از هوش مصنوعی برای تعیین محل مناسب تبلیغات در اپ استور اغاز کرد. این عمل به افزایش منفعت‌وری تبلیغات و درآمد قسمت سرویس‌های اپل پشتیبانی خواهد کرد، گرچه با مخالفت‌های کارکنان داخلی همراه بوده است.

Apple Ads

تحول برند Apple Search Ads به Apple Ads نشانه‌ای روشن از جدی‌تر شدن اپل در حوزه تبلیغات است. این تحول می‌تواند آغازگر ورود تبلیغات به دیگر سرویس‌های اپل نیز باشد. با منفعت‌گیری از هوش مصنوعی و گسترش جایگاه‌های تبلیغاتی، اپل در مسیر تبدیل‌ شدن به یکی از بازیگران مهم تبلیغات دیجیتال است.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت