این گزینه از امروز از دسترس خارج می‌شود

این گزینه از امروز از دسترس خارج می‌بشود


درپی احضار مدیرعامل تپسی توسط سازمان تعزیرات حکومتی و دستور این سازمان، این شرکت در بیانیه خود اظهار کرده است که از امروز گزینه «عجله دارم» را از دسترس کاربران خارج می‌کند. در ادامه این بیانیه، این شرکت تاکسی اینترنتی به شرح جزئیات و شفاف‌سازی ذهن کاربران پرداخته است.

تپسی در تشریح گزینه «عجله دارم» اظهار داشت که این گزینه با مقصد اراعه خدمت به کاربرانی که برتری آن‌ها نه هزینه سفر، بلکه قبول سفر است، به خدمات تپسی اضافه شد. این چنین این گزینه برای افرادی است که مایلند با افزایش قیمت، شانس قبول سفر از سمت سفیران را افزایش دهند و زمان انتظار کمتری را صرف قبول خواست خود کنند.

به حرف های تپسی، پیش از اضافه‌شدن گزینه «عجله دارم»، چندین دفعه کاربران در شبکه‌های اجتماعی افزودن امکانی برای نظر قیمت بالاتر به سفیر را به تپسی نظر داده بودند. این چنین تپسی با مقصد اراعه خدمات متنوع، در کنار گزینه «عجله دارم»، گزینه «عجله ندارم» را نیز برای کاربرانی که مایلند درازای زمان انتظار زیاد تر، قیمت کمتری پرداخت کنند، به خدمات خود اضافه کرده است. به حرف های تپسی، این گزینه در فاصله مختصر از رونمایی، با استقبال خوبی روبه رو شد.

در ادامه این بیانیه آمده است:

«گزینه‌های گوناگون سفر در تپسی ازجمله «عجله دارم»، با طراحی یکسان به سفیران تپسی نمایش داده خواهد شد؛ به این علت سفیران زمان قبول خواست‌ها، از انتخاب گزینه «عجله دارم» توسط کاربر خبری ندارند. تپسی در این عرصه همه تلاش خود را به‌کار گرفته است تا مانع سوء‌منفعت گیری‌های احتمالی از این گزینه بشود.

تنها ۱۰ درصد از کل سفرهای تپسی مربوط به گزینه «عجله دارم» است. سفرهای «عادی» ۷۰ درصد و سفرهای «عجله ندارم» ۲۰ درصد از سفرهای ناوگان تپسی را راه اندازی خواهند داد. فاصله معنادار گزینه عادی نسبت به دیگر خدمات و نیز استقبال از گزینه «عجله ندارم»، گواه نگاه تپسی به اراعه خدمات متنوع با در نظر گرفتن نیازهای گوناگون کاربران است.

فکر اشتباهی وجود دارد که افزایش قیمت‌ سفرها جهت افزایش درآمد تاکسی‌های آنلاین شده و گزینه‌ای همانند «عجله دارم» با مقصد افزایش درآمد به برنامه اضافه شده است. دقت به این مسئله الزامی است که آنچه جهت افزایش درآمد تاکسی‌های آنلاین است، افزایش تعداد سفرهاست، نه افزایش قیمت؛ چرا که افزایش قیمت جذابیت سفر را برای کاربر مسافر افت داده و علتکاهش تعداد سفرها می‌بشود. مقصد تاکسی‌های آنلاین، اراعه قیمت تعادلی به‌شکلی است که برای هر دو کاربر مسافر و راننده به‌صرفه بوده و جهت انجام سفر بشود.»

به حرف های تپسی، این شرکت هم‌زمان با غیرفعال‌شدن گزینه «عجله دارم»، به پیگیری‌های خود جهت تبیین علتحاکم بر این سرویس به نهادهای تنظیم‌گر ادامه خواهد داد. این چنین تپسی اظهار امیدواری کرده است که درنهایت نتیجه، دسترسی کاربران به بهترین خدمات در حوزه حمل‌و‌نقل درون‌شهری باشد.



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *