وانت های پیکاپ تقریبا همیشه به گفتن وسایل نقلیه کاری شناخته شده اند. آن ها چیزهایی را یدک کش می کنند، ابزار حمل می کنند و زیاد تر برای کار ساخته می شوند تا تجمل یا راحتی، اگرچه برخی وانت های مدرن این خطوط را مقداری محو می کنند. خرید یک وانت به منظور حمل خانه کاروانی یا حمل اقلام بزرگ از یک مکان به مکان دیگر غیرمعمول نیست. به این علت، شرکت هایی که وانت پیکاپ می سازند، زیاد تر مواردی همانند ظرفیت حمل بار و نرخ یدک کش کردن را در صدر بازاریابی خود قرار می دهند.
چیزهای بسیاری در قابلیت های کلی یک وانت پیکاپ مد نظر قرار می گیرد. بدیهی است که موتور نقش زیاد بزرگی را ایفا می کند، اما گیربکس، سیستم تعلیق، بدنه و حتی ترمزها نقش بسیاری در مقدار کشش یک وانت دارند. هنگامی سخن بگویید از جا دادن به اسباب اثاثیه به بین می آید، این چنین ماموریت ای به یک کار تیمی از همه این آیتم ها نیاز دارد. مهندسان باید یک وسیله نقلیه کامل بسازند که قادر به کشیدن چیزی سنگین بدون از دست دادن کنترل، از کار افتادن، یا در هر صورت صورت عدم تحمل سختی اضافی وسایل سنگین متصل به وانت باشد. ظرفیت بار نیز به همان اندازه اهمیت دارد.
در طول دهه ها، طراحی وانت پیکاپ از تعداد بسیاری جهات تحول کرده است. موتورها قوی تر شده اند، اما مهندسی بقیه اجزای وانت نیز بهبود یافته است که تبدیل برخی اعداد و رقم های واقعاً دیدنی در عرصه یدک کش کردن شده است. با این حال، تا این مدت هم وانت هایی از سال های قبل وجود دارند که توانسته اند قوت یدک کشی بالای خود را نگه داری کنند. در این نوشته به برخی از قدرتمندترین وانت های ساخته شده تا بحال می پردازیم.
۱- Ford F-450 مدل ۲۰۲۴
قهرمان جاری این نوشته، فورد F – ۴۵۰ است. این هیولا در حوزه وانت های پیکاپ در صورت تجهیز مناسب توانایی یدک کشی بیشتر از ۱۸ تن را دارد. با این حال برای انجام این کار به پیشرانه ۶.۷ لیتری توربو دیزل V۸ با توان خروجی بالا نیاز خواهید داشت که تجهیزات آپشنال در F – ۴۵۰ است. این موتور نقش بزرگی در اعداد و رقم های مربوط به قوت یدک کشی آن ایفا می کند و با قوت ۵۰۰ اسب بخار، گشتاوری برابر با ۱,۲۰۰ پوند بر فوت دارد. همین ظرفیت یدک کشی کافی است تا بدون هیچ مشکلی بتوانید یک خانه متحرک یا یک اتوبوس Greyhound را بدون مشکل بکشد.
موتور توربو دیزل با خروجی بالا بخشی از معادله است. این وانت پیکاپ این چنین با داشتن چرخ های عقب دوگانه، قطعات تعلیق ماموریت سنگین و یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک که برای این چنین بارهای سنگینی ساخته شده است، اندکی تقلب می کند تا به این چنین قوت کشش بالایی برسد. ناگفته نماند فورد F – ۴۵۰ در صورت تجهیز مناسب، توانایی حمل بار ۳.۶ تنی را دارد. میانگین وزن ماشین در سال ۲۰۲۲ تنها یک کم بیشتر از ۱.۸ تن می بود، به این معنی که شما می توانید دو خودروی متوسط را روی F – ۴۵۰ سوار کنید و این وانت تا این مدت هم به سمت جلو حرکت خواهد کرد.
یقیناً برای داشتن این کامیون قوی باید سر کسیه را حسابی شل کنید. تجهیز حتی ارزان قیمت ترین F – ۴۵۰ به موتور توربو دیزل HO به راحتی هزینه شما را در محدوده ۶۰ هزار دلار با قیمت هایی که می تواند با تجهیزات اضافی تا بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار افزایش یابد، قرار خواهد داد که اگر تصمیم بیشترین قوت کشش و حمل بار را داشته باشید، به برخی از آن ها نیاز خواهید داشت.با این حال، تنها راه برای رسیدن به رقم های بالاتر یدک کش کردن با فورد، رفتن به سمت وانت های تجاری همانند F – ۶۵۰ است که می توانند تا بیشتر از ۲۲.۷ تن را نیز یدک کش کنند.
۲- Dodge Power Wagon
وانت Dodge Power Wagon در دوران خود یک وانت پیکاپ زیاد قوی می بود. Dodge این وانت ها را از دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۸۰ تشکیل می کرد و در آن زمان وانت های مقداری وجود داشتند که بتوانند از نظر قوت با داج پاور واگن رقابت کنند. بسته به سال تشکیل، وزن ناخالص ماشین بین ۳.۴ تا ۳.۹ تن می بود. این روزها این چنین عددهای زیاد به نظر نمی رسد، اما در دهه های ۱۹۴۰ و ۵۰، عددهای بزرگی می بود. این وانت عمدتاً برای کار ساخته شده می بود، به این علت در آن زمان افراد بسیاری از آن منفعت گیری می کردند.
رقم دقیق یدک کشی و ظرفیت حمل بار این وانت به طور دقیق در دسترس نیست، اما گزارش ها نشان می دهد که این کامیون می تواند یک گاوآهن ۱۴ اینچی سه خیش را یدک بکشد. داج این چنین این وانت را به گفتن یک وانت کاری برای مصارف کشاورزی و نظامی به بازار اراعه کرد. داج حتی یک بالابر هیدرولیکی را نیز به فروش می رساند که می توانست به پشت وانت متصل بشود تا کارهای بیشتری انجام دهد. این وانت در طول دهه ها از چند موتور گوناگون منفعت گیری می کرد، از جمله یک موتور ۶ سیلندر ۲۳۰ اینچ مکعبی در سال ۱۹۴۷.
داج در نهایت در دهه ۲۰۰۰ خط تشکیل این وانت را احیا کرد و امروز می توانید یک مدل تازه از آن را خریداری کنید. مسلماً موتورهای جدیدتر نسبت به نسل های قبلی خود پرقدرت می باشند، موتورهای ۶.۴ لیتری V۸ که ۴۱۰ اسب بخار قوت دارند و در صورت تجهیز مناسب می تواند مقداری بیشتر از ۴.۵ تن را یدک کش کنند. این روزها وانت های قدرتمندتری وجود دارند، اما در دهه های ۱۹۴۰ و ۵۰، وانت های مقداری به انجام کاری که پاور واگن انجام می داد، نزدیک می شدند.
۳- Chevy C20
شورلت با وانت های شورلت C۱۰ و C۲۰ یک برنده واقعی می بود. از بین این دو، C۲۰ در کل وانت قدرتمندتری می بود، اما هر دو وانت قطعات مشترک بسیاری داشتند. شورلت این وانت ها را از دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ تشکیل می کرد و همانند دوج پاور واگن، تعداد مقداری از وانت ها می توانستند از نظر قوت و توانایی با C۲۰ برابری کنند. در حالی که اشکار کردن مشخصات رسمی اش آسان نیست، آگهی های تبلیغاتی نشان می دهند که C۲۰ در صورت تجهیز مناسب می توانست تا ۲.۷ تن را یدک کش کرده و بسته به سال تشکیل می توانست تا بیشتر از ۱.۵ تن بار را حمل کند.
در حالی که موتورها در طول عمر وانت مقداری تحول کردند، زیاد تر C۲۰ها از یک موتور V۸ منفعت می بردند که به یک گیربکس چهار سرعته به همراه چهار چرخ محرک متصل شده می بود. بقیه قطعات وانت نیز بسته به سال تشکیل متغیر می بود اما شورلت C۲۰ مدام نسبت به C۱۰ از قطعات داخلی قوی تر و بزرگتری برخوردار می بود که به افزایش توان خروجی آن پشتیبانی شایانی می کرد. همانند رم پاور واگن، شورلت بعضی اوقات اوقات تجهیزات آپشنال را با C۲۰ همراه می کرد، از جمله تجهیزات سفارشی حمل کمپر در اواسط دهه ۱۹۶۰. این وانت این چنین برای مدتی با تایرهای عقب دوگانه نیز قابل انتخاب می بود.
شورلت در نهایت تشکیل C۱۰ را در اواسط دهه ۱۹۸۰ متوقف کرد در حالی که C۲۰ چند سال دیگر عمر کرد و در نهایت توسط نسل چهارم وانت های شورلت C / K از جمله C۱۵۰۰، C۲۵۰۰، C۳۵۰۰، K۱۵۰۰ و K۲۵۰۰ بازنشسته شد. در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اغاز دهه ۲۰۰۰، شورلت سری C و K را به سود شورلت سیلورادو ۱۵۰۰ کنار گذاشت که امروزه به گفتن یکی از محبوب ترین وانت های شورلت منفعت گیری می بشود.
۴- ۱۹۷۸ Dodge Midnite Express
داج میدنایت اکسپرس تا اینجای کار، نادرترین وانت این فهرست است. این ماشین یکی از زیرمجموعه های داج لیل رد اکسپرس مدل ۱۹۷۸ محسوب می بشود. داج هیچ کدام از این ها را به طور اختصاصی تشکیل نکرد. این یک گزینه مشارکتی می بود و تنها نزدیک به ۲۰۰ دستگاه از آن ساخته شد. این وانت با اگزوز ستونی و نوار طلایی رنگ خود ظاهر منحصر به فردی داشت. درمورد این وانت اطلاعات بسیاری در دست نیست؛ چون تعداد مقداری از آن ها حاضر است. با این حال، نمونه قدرتمندتری نسبت به برادرانش بوده و یکی از قدرتمندترین وانت های پیکاپ دهه ۱۹۷۰ می بود.
لیل رد اکسپرس با یک موتور ۳۶۰ اینچ مکعبی همراه می بود که ۲۲۵ اسب بخار قوت تشکیل می کرد. در همین حال، میدنایت اکسپرس یک موتور V۸ با حجم ۴۴۰ اینچ مکعب را در قلب خود جای داده می بود که توانایی تشکیل ۲۴۵ اسب بخار قوت را داشت. این همان موتوری است که در داج وارلاک در همان دوران به کار گرفته شد و قوت آن به ۲۵۵ اسب بخار می رسید. هنگامی که اختلاف وزن در نظر گرفته می بشود، میدنایت اکسپرس، وارلاک و لیل رد اکسپرس تقریباً شدت شبیهی داشتند. اشکار کردن رقم های دقیق کار سختی است، اما وزن ناخالص لیل رد اکسپرس برابر با نزدیک به ۲.۸ تن می بود در حالی که داج وارلاک آن دوران نیز بیشتر از ۲.۷ تن وزن داشت. به این علت می توان او گفت که میدنایت اکسپرس از این اعداد نیز فراتر می رفت.
در حالی که میدنایت اکسپرس اولیه زیاد کمیاب است، برخی از علاقه مندان این حوزه وانت های لیل رد اکسپرس خود را طوری بازسازی کرده اند تا همانند میدنایت اکسپرس باشند. به هر حال، این یک گزینه شراکتی با یک موتور قوی تر و چند آپشن اضافی می بود، اما تفاوت چندانی با نسخه پایه نداشت. با این حال، نمونه های مهم به قدری نادر می باشند که نمونه های بسیاری از آن ها وجود ندارد.
۵- ۱۹۸۵ Ford F-250
دهه ۱۹۸۰ زمان عجیبی برای وانت های پیکاپ می بود. همان استانداردهای آلایندگی فدرال که تبدیل مرگ این خودروی عضلانی آمریکایی شد، تعداد بسیاری از وانت های آن دوران را نیز از بین برد. به این علت، دور از انتظار نبوده است که وانت های دهه ۱۹۸۰ را با قوت اسب بخار و گشتاور کم تر ببینیم؛ چون خودروسازان تا این مدت باید موتورهایی تشکیل می کردند که می توانستند قوت قابل قبولی تشکیل کنند و در عین حال به استانداردهای آلایندگی سختگیرانه تر نیز متعهد بمانند. به این ترتیب، فورد نهایت تلاش خود را در ساخت فورد F – ۲۵۰ انجام داد که مسلماً قدرتمندترین وانت دهه ۱۹۸۰ می بود.
فورد در حال تحول ساختار وانت F – ۱۵۰ خود می بود تا همه کاره تر و کم مصرف تر باشد. این نوشته از لحاظ شهرت برای این کامیون خوب می بود، اما این وانت نیز به ۲۱۰ اسب بخار قوت و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور قناعت می کرد که برای دوران خود غیرعادی نبوده است. F – ۲۵۰ به شما یک پیشرانه V۸ با حجم ۷.۵ لیتر و ۴۶۰ اسب بخار قوت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور می داد که آن را نسبت به برادر کوچک تر خود مقداری پرقدرت می ساخت. بر پایه دفترچه راهنمای کاربر، فورد F – ۲۵۰ تجهیزبه پیشرانه ۷.۵ لیتری V۸ و نسبت محور عقب ۴.۱۰، دارای وزن ناخالص بیشتر از ۷.۲ تن می بود که برای دهه ۱۹۸۰ زیاد خوب است.
در حالی که وانت های پیکاپ دهه ۱۹۸۰ مدام به گفتن وانت های کم قوت شناخته می شوند، بدیهی است که کار متوقف نمی بشود و مردم تا این مدت راهی برای کشیدن و حمل وسایل مورد نیاز خود اشکار می کردند. وانت هایی همانند فورد F – ۲۵۰ در دهه ۱۹۸۰ در دورانی که خودروسازان از سرکوب گازهای گلخانه ای به ستوه آمده بودند، کارکرد زیاد خوبی از خود نشان دادند. خوشبختانه وانت ها نه تنها از دهه ۱۹۸۰ به سپس پرقدرت شده اند، بلکه از نظر مصرف سوخت نیز بهینه تر شده اند.
۶- ۱۹۹۱-۹۳ GMC Syclone
GMC Syclone مدل ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ به شکل سنتی وانت های پیکاپ قوی نبوده است. این وانت تنها ظرفیت حمل بار ۲۲۵ کیلوگرمی داشت و تنها می توانست تنها مقداری بیشتر از ۹۰۰ کیلوگرم را یدک کش کند. این اعداد چندان شگفتی برانگیز نبوده است، به ویزه باتوجه به این که این وانت یک موتور V۶ با حجم ۴.۳ لیتر داشت که ۲۸۰ اسب بخار قوت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تشکیل می کرد که با سیستم همه چرخ محرک که از ون شورلت آسترو گرفته شده می بود، روی زمین اعمال می شد. بله، واقعا. روی کاغذ، یک وانت پیکاپ با این اعداد و رقم های باید یک هیولا برای دوران خود باشد. بعد ، سایکلون برای چه خوب می بود؟
خب، برای مسابقات خیابانی خوب می بود. این وانت به نحوه دیوانه واری سریع می بود و با برخی ابرخودروها برابری می کرد. در یک نمونه مستند، این خودروی نترس در یک مسابقه درگ یک چهارم مایلی، یک فراری ۳۴۸ هزار دلاری را ناکامی داد. به طور رسمی، این وانت می تواند در عرض ۴.۳ ثانیه از شدت صفر به ۱۰۰ کیلومتر برسد که حتی با استانداردهای امروزی هم سریع است. این ماشین یکی از سریع ترین خودروهای سال تشکیل خود می بود و در یک برهه، رکورد سریع ترین وانت پیکاپ جهان را در اختیار داشت.
در حالی که این ماشین یک خودروی پرتولید می بود و همانند دج میدنایت اکسپرس یک گزینه اشتراکی نبوده است، GMC به تنهایی این وانت را تشکیل نمی کرد. کمپانی Production Automotive Services (PAS) برنده قرارداد طراحی، گسترش و در نهایت راه اندازی این وانت شد. به این علت، با این که نام GMC را یدک می کشد، اما تشکیل این وانت زیاد تر همانند به شلبی موستانگ است. سایکلون تنها برای چند سال تشکیل شد و تعداد بسیاری از آن به فروش نرسید. این وانت جزو اقلام کلکسیونی در بازار وانت های امروزی محسوب می بشود.
۷- Hennessey Mammoth 1000 TRX (Dodge Ram)
هنسی ماموت ۱۰۰۰ TRX همانند به GMC Syclone است، از این لحاظ که توسط یک شرکت خارجی ساخته شده است. این وانت یک Dodge Ram تحکیم شده با بهبود کارکرد توسط هنسی است. نتیجه یک وانت با آمار خیره کننده است. این ماشین از پیشرانه ۶.۲ لیتری Hellcat V8 نیرو می گیرد که قدرتی برابر با ۱,۰۰۰ اسب بخار و گشتاور ۹۶۹ پوند بر فوت تشکیل می کند. علی رغم تعداد اسب بخار و گشتاور بالا، این وانت تنها قادر به ۳.۵ تن یدک کشی و حمل بار به وزن ۵۹۵ کیلوگرم است.
این وانت در دو حوزه توانمند می بود. آفرود و رانندگی زیاد سریع. ماموت ۱۰۰۰ TRX با چرخ های ۲۰ اینچی و تایرهای ۳۷ اینچی آفرودی اراعه می بشود تا بتوانید این وانت را تقریباً به هر جایی ببرید.این پیکاپ قادر است صفر تا ۶۰ MPH را در عرض سه ثانیه انجام دهد که آن را به سریع ترین وانت پیکاپ جهان تا سال ۲۰۲۴ تبدیل می کند. برخلاف سایکلون که در یک برهه این رکورد را در اختیار داشت، ماموت تا این مدت هم می تواند وسایل را حمل کرده و یدک کش نماید، یقیناً نه به اندازه وانت های با تجهیزات شبیه. در صورت تجهیز مناسب، قابلیت های آفرودی این وانت نیز بالاتر از حد متوسط است که علتمی بشود این کامیون برای چیزهایی بیشتر از تند رفتن نیز مناسب باشد.
همانند دیگر خودروهای نسخه اختصاصی، ماموت ۱۰۰۰ TRX نیز هر ساله به طور محدود در دسترس است. گفتنی است که شرکت سازنده تا این مدت هم آن ها را تشکیل می کند. علاوه بر این، هنسی ضمانت سه ساله و ۵۸ هزار کیلومتری به خریداران این وانت اراعه می دهد که زیاد قابل دقت است.
۸- Dodge Ram Hemi Hybrid و Ford F-150 PowerBoost
بازار وانت پیکاپ های هیبریدی فوق العاده رقابتی است و هیچ نمونه بهتری در این دسته نسبت به نسخه های هیبریدی داج رم و فورد F – ۱۵۰ وجود ندارد. داج رم ۱۵۰۰ eTorque در حالی که به موتور V۸ Hemi تجهیزاست، قدرتی برابر با ۳۹۵ اسب بخار و گشتاور ۴۱۰ پوند بر فوت دارد. این هواپیما قادر به کشیدن ۵.۸ تن بار بوده و ظرفیت حمل مقداری بیشتر از یک تن بار را داراست. به ادعای سازنده، در اتفاقی غیرمنتظره، این وانت ظرفیت حمل بار بهتری با موتور V۶ و کشش بهتر با موتور V۸ دریافت می کند.
فورد F – ۱۵۰ PowerBoost آمار زیاد شبیهی دارد. روی کاغذ، این ماشین موتور قوی تری دارد و با پیشرانه ۳.۵ لیتری توئین توربوی V۶ حاضر به همراه موتور الکتریکی خود، ۴۳۰ اسب بخار قوت و ۵۷۰ پوند بر فوت گشتاور دارد.با این موتور، F – ۱۵۰ PowerBoost می تواند بیشتر از ۵.۵ تن را یدک کش کرده و محموله ای ۹۶۰ کیلوگرمی را حمل نماید. به این علت در حالی که فورد F – ۱۵۰ خروجی موتور بالاتری دارد، داج رم از نظر بار و یدک کشی F – ۱۵۰ را پشت سر می گذارد. در همین حال، فورد در عرصه مصرف سوخت کارکرد مقرون به صرفه تری دارد.
هنگامی سخن بگویید از قدرتمندترین وانت هیبریدی حال حاضر بازار به بین می آید، این دو وانت برتر می باشند. فورد F – ۱۵۰ PowerBoost آمار عملکردی بالاتر و مصرف سوخت بهتری دارد، اما داج رم eTorque می تواند وزن بیشتری را بکشد و حمل کند، یقیناً نه زیاد زیاد. Toyota Tundry i-Force نیز قابل دقت است، وانتی که از ۴۳۷ اسب بخار قوت، ۵۸۳ پوند بر فوت گشتاور و ظرفیت یدک کشی ۵.۲ تنی منفعت می برد که به آن قوی ترین موتور روی کاغذ، اما کم ترین ظرفیت یدک کشی در بین این سه پیکاپ هیبریدی را می دهد.
۹- Tesla Cybertruck
سایبرتراک تسلا تعداد طرفداران و مخالفان تقریباً برابری دارد. این وانت با طراحی منحصر به فرد در اغاز دوران ظهور خود با جنجال های بسیاری روبه رو شد چرا که تسلا زمان بسیاری بعد از اظهار ساختش، آن را اراعه کرد. این ماشین در نهایت راه خود را به بین مردم باز کرد و با همه مشکلاتش، سایبرتراک در کل یک وانت برقی نسبتاً قوی است. هنگامی که سایبرتراک در اوج قوت خود باشد، می تواند مقداری کمتر از ۵ تن را یدک بکشد که آن را در رتبه دومین خودروی با موتور الکتریکی از لحاظ قوت کشش قرار می دهد. تنها فورد F – ۱۵۰ لایتنینگ با ۶ تن می تواند وزن بیشتری را یدک کش کند.
سایبرتراک این کار را با طراحی سه موتوره انجام می دهد که برای ۸۴۵ اسب بخار قوت مناسب است. این موتور شدت وانت را در ۲.۶ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با نهایت شدت ۲۰۸ کیلومتر بر ساعت می رساند. زمان صفر تا ۱۰۰ در ۲.۶ ثانیه سریع تر از زمان ۳.۵ ثانیه ای Rivian و عدد ۳.۸ ثانیه ای F – ۱۵۰ لایتنینگ است. مسئله دلنشین درمورد سایبرتراک ظرفیت حمل بار ۱.۱۳ تنی آن است که زیاد تر از ظرفیت ۸۰۰ کیلوگرمی ریوین R۱T و ظرفیت ۱.۰۱ تنی فورد F – ۱۵۰ لایتنینگ است. به این علت اگرچه در هر معیاری بهترین نیست، اما سایبرتراک در عرصه شدت و حمل بار ، دو پیروزی از سه پیروزی را در برابر رقبای خود کسب می کند.
با این حساب، ریوین R۱T و فورد F – ۱۵۰ لایتنینگ فاصله چندانی با سایبرتراک ندارند. فورد تا این مدت هم در نبرد یدک کشی پیروز است که اگر نیاز به کشیدن چیزی داشته باشید، آن را به وانت برتر تبدیل می کند. از بین این سه وانت، ریوین بیشترین برد مجاز را تا ۶۵۶ کیلومتر با یک شارژ باتری دارد. به این علت، بسته به نحوه بازدید، می توان استدلال کرد که هر یک از این وانت های همه الکتریکی بهتر از فرد دیگر می باشند. با این حال، سایبرتراک علت خوبی برای قدرتمندترین بودن دارد.
۱۰- ۲۰۲۲ GMC Hummer EV Edition
اگر اعداد بزرگ برای شما اهمیت دارند، GMC Hummer EV Edition همان وانتی است که چشم به راه دیدن آن در این لیست بودید. این وانت همه الکتریکی دارای قوت شگفت انگیز ۱,۰۰۰ اسب بخار است که بیشتر از هر خودروی الکتریکی فرد دیگر است که در اینجا ذکر شده است. احتمالا باورکردنی تر، گشتاور ۱۱،۵۰۰ پوند بر فوت ادعایی جنرال موتورز باشد. موتورهای الکتریکی طبق معمول گشتاور بسیاری تشکیل می کنند، اما حتی سایبرتراک تسلا نیز تنها ۱۰،۲۹۶ پوند بر فوت گشتاور تشکیل شده دارد که GMC Hummer EV را به برنده جایزه بزرگ ترین عدد برای یک وانت پیکاپ تبدیل می کند.
خوشبختانه GMC از این قوت منفعت گیری کرده تا قوت خوبی به این وانت بدهد. بسته به این که نسخه چه سالی باشد صفر تا ۱۰۰ را در ۳ یا ۳.۱ ثانیه طی می کند. این چنین این وانت می تواند ۵.۴ تن را یدک کش و تا ۵۹۰ کیلوگرم را حمل کند. علت کم بودن ظرفیت حمل بار در این وانت و تعداد بسیاری از وانت های برقی دیگر در قیاس با همتایان بنزینی خود، سنگین بودن بسته های باتری وانت های برقی است. این وانت اکنون بیشتر از ۴ تن وزن دارد، به این علت واقعاً نمی تواند بیشتر از این مقدار حمل کند. وانت های الکتریکی سنگین می باشند، و این یعنی این که بار کمتری می توانند حمل کنند.
علت قرار نگرفتن هامر EV در کنار تسلا سایبرتراک و قیاس آن با F – ۱۵۰ لایتنینگ و ریوین R۱T، قیمت آن است. هامر EV قیمتی در نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار دارد که آن را در جایگاهی متفاوت از رقبای ارزان قیمت فورد، تسلا و ریوین قرار می دهد. هامر یک وانت نیست که هر فردی توان خرید آن را داشته باشد. با این حال، آمار کارکرد آن کاملاً دیوانه وار می باشند و می توان او گفت که یکی از قدرتمندترین پیکاپ ها است.