کدام کشورها بیشترین و کمترین اعتماد را به رسانه‌ها دارند؟ + اینفوگرافی

کدام کشورها بیشترین و کمترین مطمعن را به رسانه‌ها دارند؟ + اینفوگرافی_اسکوار

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی اسکوار

رسانه‌ها از با اهمیت ترین نهادهای اجتماعی می باشند، اما مقدار مطمعن مردم به آن‌ها در سراسر جهان متفاوت است. گزارش سالانه Edelman’s Trust Barometer تصویری کلی از سطح مطمعن عمومی به رسانه‌ها اراعه می‌دهد. برخی کشورها هم چنان رسانه‌های خود را قابل‌مطمعن می‌دانند، درحالی‌که در برخی دیگر، مردم نسبت به صحت و بی‌طرفی اخبار تردید دارند. این گزارش مشخص می کند که در چه کشورهایی رسانه‌ها از مطمعن بالایی برخوردارند و در کدام کشورها مردم نگاه بدبینانه‌تری دارند.

مقدار مطمعن به رسانه‌ها در کشورهای گوناگون

بر پایه تازه ترین داده‌ها، کشورهای گوناگون رویکردهای متغیری به رسانه‌ها دارند. برخی از پرجمعیت‌ترین کشورهای آسیا، ازجمله چین، اندونزی و هند، سطح بالایی از مطمعن عمومی به رسانه‌ها را نشان خواهند داد. این در تضاد با کشورهایی همانند ژاپن و کره جنوبی است که در آن‌ها مقدار مطمعن به رسانه‌ها پایین‌تر است.

با این همه، سطح بالای مطمعن به رسانه‌ها لزوماً به معنی کیفیت بالای آن‌ها یا پوشش خبری جامع و بی‌طرف نیست. برای مثال، در چین مقدار مطمعن بالا است، اما این به گمان زیادً به این علت است که شهروندان عمدتاً در معرض رسانه‌های دولتی می باشند و گزینه‌های جانشین محدودی دارند.

در اکثر کشورها، سطح مطمعن به رسانه‌ها اندکی افزایش یافته است و تنها پنج سرزمین با افت مطمعن روبه رو شده‌اند. بیشترین تحول در آرژانتین مشاهده شده است، جایی که هم‌زمان با روی کار آمدن خاویر میلی، مطمعن به رسانه‌ها و دولت به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

در جدول زیر می‌بینیم که چه سهمی از هر جامعه به نهادهای رسانه‌ای کشورشان مطمعن دارند.

1744174246 328 کدام کشورها بیشترین و کمترین مطمعن را به رسانه‌ها دارند؟.webp
1744174246 135 کدام کشورها بیشترین و کمترین مطمعن را به رسانه‌ها دارند؟.webp

روال تغییرات در مطمعن به رسانه‌ها

در پنج سال قبل، تغییرات قابل‌توجهی در مقدار مطمعن به رسانه‌ها در کشورهای گوناگون رخ داده است:

  • افزایش مطمعن: در کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی، سطح مطمعن به رسانه‌ها به ترتیب ۱۵ و ۶ درصد افزایش داشته است. فرانسه و آفریقای جنوبی نیز ناظر افزایش ۵ درصدی یا زیاد تر در مطمعن عمومی به رسانه‌های خود بوده‌اند.
  • افت مطمعن: در ژاپن، آلمان و ایالات متحده مقدار مطمعن به رسانه‌ها ۵ درصد یا زیاد تر افت یافته است.

روسیه دیگر در این گزارش پوشش داده نمی‌بشود، اما آخرین داده‌های ۲۰۲۲ مشخص می کند که تنها ۲۹ درصد از مردم به رسانه‌های این سرزمین مطمعن دارند، که پایین‌ترین مقدار در بین کشورهای موردبررسی است.

کدام کشورها مطمعن بیشتری به رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴ دارند؟ + اینفوگرافیک

چرا مردم به رسانه‌ها بی‌مطمعن شده‌اند؟

1744174246 459 کدام کشورها بیشترین و کمترین مطمعن را به رسانه‌ها دارند؟.webp

چندین عامل در افت مطمعن به رسانه‌های سنتی نقش دارند:

جهت‌گیری سیاسی

برخی رسانه‌ها به علت وابستگی به احزاب یا گروه‌های سیاسی، به جانبداری در پوشش خبری متهم خواهد شد. تعداد بسیاری از رسانه‌ها برای جذب مخاطب و نگه داری منافع مالی، روی یک جناح خاص تمرکز می‌کنند.

نزول استانداردهای روزنامه‌نگاری

ترویج خبرسازی‌های اضطراب و تَله-کلیک به جای گزارش‌های مستند و دقیق، علتکاهش مطمعن عمومی شده است. افت درآمد رسانه‌ها نیز تبدیل افت کیفیت بازدید صحت اخبار شده است.

ظهور منبع های اطلاعاتی جانشین

رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های خبری جدا گانه، جایگاه رسانه‌های سنتی را به چالش کشیده‌اند. این منبع های زیاد تر روایت‌های متغیری اراعه خواهند داد که علتسردرگمی و بی‌اعتمادی زیاد تر در جامعه می‌بشود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت

[ad_2]