[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی اسکوار
ایرانسل برای چهارمین سال متوالی، بهمنظور بازدید و برسی جامع کارکرد سازمان، گزارش پایداری خود را انتشار کرده است.
بنابه اظهار ایرانسل، این گزارش با نگاهی دقیق و مشابه با استانداردهای روز پایداری در صنعت فاوا، اطلاعاتی را از کارکرد سازمان، با رویکرد پایداری، در بازه وقتی اول فروردین تا آخر اسفند ۱۴۰۲، به مشترکان، دیگر ذینفعان و علاقهمندان اراعه میدهد.
در چهارمین گزارش پایداری ایرانسل، به موضوعاتی ازجمله «موضوعات اساسی پایداری»، «مدیریت تعامل با ذینفعان»، «انتشار کردن امواج الکترومغناطیسی»، «فراگیری شبکه»، «حرکت مسئولانه با مشترکان»، «اپراتور هوشمند»، «اندوخته انسانی»، «پروژههای اندوختهگذاری اجتماعی-CSI»، «محیط زیست» و «شکاف دیجیتال» پرداخته شده است.
بیژن عباسیآرند، مدیرعامل ایرانسل، در یادداشت ابتدایی گزارش، با اشاره به تأثیر خدمات ایرانسل در دسترسی مردم نقاط گوناگون ایران به فناوریهای ارتباطی مدرن و افت شکاف دیجیتال نوشته است: «مسیری که ایرانسل در این سالها، برای نوآوری، خدمت به مردم و گسترش ایران پیموده است، مسئولیت پیگیری و بهبود شاخصهای به هم آمیخته اقتصادی، اجتماعی و زیستمحیطیِ پایداری در کسبوکار را برای ما دوچندان میکند.»
مدیرعامل ایرانسل در این یادداشت تصریح کرده است: «شناسایی، برنامههای بهبود و یقیناً گزارش ابعاد گوناگون ESG در لایههای گوناگون کسبوکار، بهصورت داوطلبانه و برای اولین بار در ایران، بازتاب ضمانت و مسئولیتپذیری شرکت ایرانسل در این مسیر است. مسیری که گسترش فناوریهای ارتباطی و دیجیتال در همه ابعاد، از ارکان اساسی و الزامی آن است.»
مدیرعامل ایرانسل در قسمت فرد دیگر از یادداشت ابتدایی چهارمین گزارش پایداری، با اشاره به کوششهای این اپراتور برای افت شکاف دیجیتال حرف های است: «ضمانت عمیق ایرانسل به افت شکاف دیجیتال و فراگیری ارتباطات مدرن، در رشد و شکوفایی اقتصاد دیجیتال و درنهایت افت محرومیت نقش بسزایی دارد.»
وی این چنین با برشمردن رویکرد کلی ایرانسل در حوزههای «اقتصادی» و «اجتماعی»، نگاه ایرانسل به مسائل «محیطزیستی» را نیز تشریح کرده است: «معضلات بزرگی همانند فرونشست زمین، آلودگی آبوهوا، بحران پسماند، انقراض گونههای جانوری و گیاهی در کنار وقایع شدید آبوهوایی همانند سیل و خشکسالی، بهصورت مستقیم و غیرمستقیم، نهتنها بر نسلهای آینده، بلکه بر معیشت و سلامت میلیونها ایرانی امروز، بهاختصاصی اقشار ضعیف، اثرات جبرانناپذیری میگذارد. این مسائل علاوهبر شهروندان و حاکمیت نیازمند دقت اختصاصی بنگاههای اقتصادی به پایداری در لایههای گوناگون مدیریت و چرخه عمر محصولات و خدمات است. ایرانسل نیز در جایگاه شهروند شرکتیِ مسئول، در تلاش است ضمن افت آثار زیستمحیطی عملیات خود، از روشهای پایدار در اندوختهگذاری و مدیریت برنامههای خود حمایتکند.»
«گزارش پایداری»، نسل پیشرفته گزارشهای بنگاههای اقتصادی دنیاست که ابزاری جامع برای بازدید و برسی کارکرد سازمان و اثرات آن بر جامعه و محیطزیست فراهم میکند. اطلاعات این گزارش تصویری کلان از ماهیت و مقدار خلق قیمت اقتصادی-اجتماعی و کیفیت حاکمیت شرکتی را به ذینفعان سازمان اراعه میدهد.
این گزارش در ۵ سرفصل، شامل «پایداری در ایرانسل»، «حاکمیت شرکتی»، «جامعه»، «محیطزیست» و «اقتصاد»، تدوین و اراعه شده است. متن کامل گزارش پایداری ایرانسل ۱۴۰۲ و نیز سالهای قبل ایرانسل، اینجا در دسترس است.
دسته بندی مطالب
[ad_2]