[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی اسکوار
کمیسیون تجارت فدرال (FTC) هفت شرکت فعال در حوزه چتباتهای هوش مصنوعی را موظف کرده تا اطلاعات مربوط به تأثیر چتباتها روی کودکان و کاربران زیر سن قانونی را به این سازمان اراعه کنند.
به نقل از ورج، شرکتهای متا و اینستاگرام، OpenAI، اسنپ، xAI، آلفابت و سازنده Character.AI همه انها ملزم شدهاند تا اطلاعاتی درمورد نحوه کسب درآمد دستیاران هوش مصنوعی خود، برنامههایشان برای نگه داری پایگاه کاربران و اقداماتشان برای افت صدمههای احتمالی به کاربران را به کمیسیون تجارت فدرال اراعه دهند.
شرکتهای هوش مصنوعی باید درمورد تأثیرات چتباتها روی کودکان شفافسازی کنند
یقیناً این خواست FTC از شرکتهای هوش مصنوعی بخشی از یک مطالعه با مقصد فهمیدن بهتر و برسی ایمنی چتباتهای هوش مصنوعی است و یک عمل اجرایی علیه این شرکتها نیست. از این شرکتها خواسته شده تا ظرف زمان ۴۵ روز به این خواست جواب دهند.
«مارک میدور»، کمیسر FTC، در بیانیهای خبرداد: «بهرغم توانمندیهای شگفتانگیز این چتباتها در همانندسازی شناخت انسانی، آنها هم محصولاتی همانند دیگر محصولات می باشند و افرادی که آنها را در دسترس قرار خواهند داد مسئولیت دارند از قوانین حمایتاز مصرفکننده تبعیت کنند.»
اندرو فرگوسن، رئیس کمیسیون نیز در بیانیهای بر الزام بازدید اثرات احتمالی چتباتها بر کودکان پافشاری کرد. یقیناً فرگوسن همزمان او گفت باید مطمعن حاصل بشود که ایالات متحده نقش خود را بهگفتن رهبر جهانی در این صنعت تازه و شوقانگیز نگه داری میکند.
خطرات چتباتهای هوش مصنوعی به علت شباهت نحوه ربط آنها با انسانها به یک نگرانی برای تعداد بسیاری از والدین و سیاستگذاران تبدیل شده است. قضیه تاثییر چتباتها روی کودکان بعد از خودکشی از کاربران نوجوان OpenAI مجدد در معرض دقت قرار گرفته است.
ماه قبل، نیویورکتایمز گزارش داد که یک نوجوان ۱۶ساله در کالیفرنیا درمورد برنامه خود برای خودکشی با ChatGPT سخن بگویید کرده و این چتبات پیشنهاداتی اراعه داده که انگارً به او در انجام این کار پشتیبانی کرده است. سال قبل نیز نوجوان ۱۴ساله در فلوریدا بعد از تعامل با یک همراه مجازی در پلتفرم Character.AI دست به خودکشی زده می بود.
دسته بندی مطالب
[ad_2]