نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی اسکوار
هیوندای تبلیغات خود در پلتفرم X را به علت نگرانی در رابطه مسائل ایمنی برند متوقف کرد. این در حالی است که مطابق گزارشها تسلا در ماه فوریه ۲۰۰۰۰۰ دلار برای تبلیغات در پلتفرم متعلق به ایلان ماسک هزینه کرده است.
داستان هیوندای و هولوکاست
هفته قبل، یک تبلیغ پولی هیوندای برای برنامه خودروهای برقی این برند در کنار یک پست جنجال برانگیز از یک حساب X تاییدشده قرار گرفت. این پست هولوکاست را تکذیب کرد. یکی از کاربران X این نوشته را به هیوندای خبرداد. خودروساز کرهای نیز بلافاصله این تبلیغ را از سایت حذف کرد.
این خودروساز در بیانیهای به CNN او گفت: «ما تبلیغات خود را در X متوقف کردهایم و مستقیماً در رابطه مسائل ایمنی برند با X سخن بگویید میکنیم تا مطمعن حاصل کنیم که این مشکل رفع شده است.» جو بناروچ، رئیس عملیات تجاری Xافزود که حساب نویسنده این پست جنجال برانگیز به حالت تعلیق درآمده است.
به حرف های بناروچ، هیوندای کمپینی را در X با تمرکز بر تبلیغ تغییرات آب و هوایی برقرار کرده است. هیوندای امیدوار است تا این مساله مورد دقت سیاستگذاران قرار بگیرد. او او گفت که این کمپین بدون خبر تیم فروش مستقیم X انجام شده است. به همین علت تنظیمات ایمنی برند که به تبلیغکنندگان اجازه میدهد مطمعن حاصل کنند که تبلیغات آنها در کنار پستهای ناپسند یا توهینآمیز انتشار نشود فعال نشده است.
پلتفرم X، نقطه ضعف سودسازی ایلان ماسک
تعداد بسیاری از شرکتهای بزرگ دیگر در اواخر سال قبل، وقتی که به نظر میرسید ماسک یک نظریه ضد هولوکاست را قبول کرده است، تبلیغات خود در X را متوقف کردند.
در حالی که خروج تبلیغکنندگان به Xآسیب میزند، اما این پلتفرم هم چنان از طریق تبلیغات تسلا درآمد کسب میکند. این خودروساز برقی در پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار این هفته خبرداد که تا فوریه امسال ۲۰۰۰۰۰ دلار برای تبلیغات در X هزینه کرده است.
ایلان ماسک به مخالفت با تبلیغات تسلا برای محصولاتش معروف است. او قبلاً حرف های می بود که این شرکت ترجیح میدهد پول خود را صرف ساخت محصولات عالی کند. با این حال، شرکت آمریکایی در ماههای تازه کمپینهای تبلیغاتی را در پلتفرم X، گوگل، اینستاگرام و یوتیوب برقرار کرده است.
دسته بندی مطالب