[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی اسکوار
وضع تعرفههای سنگین بر واردات خودروهای چینی، علتشده است تا شرکتهای خودروسازی چینی به جستوجو راهکاری برای دور زدن قوانین باشند. خودروسازان چینی تصمیم گرفتهاند تا پیش از اجرایی شدن تعرفههای تازه، تعداد زیاد بسیاری ماشین را به بازار اروپا داخل کنند. بیوایدی، سایک و امجی طی ماه ژوئن هزاران ماشین برقی تازه را داخل انبارهای خود در اروپا کردهاند. این کار به آنها پشتیبانی میکند تا مدتی به فروش خودروهای ارزانقیمت خود ادامه دهند و از تعرفههای تازه فرار کنند.
تعرفههای تازه اتحادیه اروپا بر خودروهای برقی چینی تا سقف ۳۸ درصد نیز میرسد. در جواب به این عمل، چینیها تصمیم گرفتند تا فروش خود را افزایش دهند. بر پایه آمارهای فروش ماشین در اروپا، چینیها طی ژوئن ۲۰۲۴ موفق شدند تا ۱۱ درصد از بازار خودروهای برقی این قاره را در اختیار بگیرند. شرکتهای چینی برای ترغیب مشتریان به خرید خودروهای تازه، لیزینگهای دلنشین، مطرحها و تخفیفات تعداد بسیاری را در نظر گرفتهاند.
ورود زیاد خودروهای چینی به نمایندگیهای اروپایی
شرکت خودروسازی چینی سایک که مالک امجی است، یکی از بیشترین سطحهای تعرفه را دارد. کمیسیون اروپا در تحقیقات خود فهمید شد که سایک پشتیبانیهای مالی بسیاری را از دولت چین دریافت میکند. در نتیجه تعرفه واردات خودروهای سایک به قاره سبز، ۳۸.۱ درصد در نظر گرفته شد. در جواب به این عمل، سایک ۱۳۳۶۶ دستگاه امجی الکتریکی را طی ماه ژوئن داخل نمایندگیها کرد. به نقل از بلومبرگ، ۴۰ درصد از این خودروها توسط نمایندگی ثبت خواست شدهاند و در واقع مسئولیت فروش آنها با نمایندگی است.
عوارض در نظر گرفته شده برای بیوایدی کمتر از سایک است و به نزدیک به ۱۷ درصد میرسد. انتظار میرود فروش بیوایدی در آلمان به علت مسابقات فوتبال قهرمانی اروپا تا حدودی نسبت به قبل افزایش داشته باشد.
با این حال ترفند چینیها برای دور زدن تعرفههای تازه، نتایج مختصرزمان خواهد داشت. طی ماههای آینده اشکار خواهد شد که خودروسازان چینی تا چه حد تحت تاثییر عوارض اتحادیه اروپا قرار خواهند گرفت. دور از انتظار به نظر میرسد بعد از اعمال تعرفهها، خودروسازان چینی بتوانند به رشد فروشی که در قبل توانایی کردهاند، ادامه دهند.
دسته بندی مطالب
[ad_2]