[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی اسکوار
هکرها با منفعت گیری از یک تماس کلاهبرداری مبتنی بر هوش مصنوعی درحال مقصد قراردادن میلیاردها کاربر جیمیل می باشند. این تماسهای کلاهبرداری به حدی واقعی نمود میکنند که حتی میتوانند کاربران باتجربه را نیز فریب دهند.
«سام میتروویچ»، مشاور راهکارهای مایکروسافت، در پست وبلاگی تازه خود به این کمپین کلاهبرداری از کاربران جیمیل پرداخته است و به توانایی شخصیاش در روبه رو با این کلاهبرداری اشاره میکند. داستان او از جایی اغاز شد که میتروویچ یک نوتیفیکیشن برای قبول یک ایمیل ریکاوری دریافت کرد. این یک تکنیک فیشینگ زیاد رایج است که کاربران را برای واردکردن اطلاعات به یک صفحه جعلی هدایت میکند.
میلیاردها کاربر جیمیل مقصد یک کمپین کلاهبرداری هوش مصنوعی می باشند
اما سپس از این که میتروویچ این خواست را رد کرد، نزدیک به ۴۰ دقیقه سپس پیامی با این مضمون دریافت کرد که او به تماس تلفنی گوگل جواب نداده است. سپس یک هفته سپس همین فرایند مجدد تکرار شد، اما این بار میتروویچ به تماس تلفنی جواب داد و فردی که با او تماس گرفته می بود ادعا میکرد که از طرف قسمت حمایتگوگل با او تماس میگیرد. این مرد قبول کرد که فعالیت مشکوکی در حساب جیمیل میتروویچ وجود دارد و این چنین ادعا کرد که یک مهاجم به زمان یک هفته بهحساب او دسترسی داشته و دادههای حساب کاربری او را دانلود کرده است.
در میانه تماس، میتروویچ شماره تلفنی را که از آن تماس گرفته شده می بود، بازدید کرد و جستجوی سریع گوگل نشان داد که این شماره یک شماره قانونی از صفحه تجاری گوگل است. اما میتروویچ از شخص پشت تلفن خواست کرد که ایمیلی برایش بفرستد تا یقین بشود که از طرف گوگل تماس میگیرد. در ایمیل دریافتشده اشکار می بود که این ایمیل متعلق به شرکت گوگل نیست و به نحوه ماهرانهای همانندسازی شده است.
میتروویچ میگوید که سپس از دقت به نوع تلفظ و فاصله ادای کلمات توسط شخص پشت تلفن برای او مسجل شده که این تماس توسط هوش مصنوعی برقرار شده است.
سام میتروویچ یک متخصص امنیتی باتجربه است که بهسختی توانسته فهمید مصنوعی بودن این تماس بشود. اما میلیاردها نفر از کاربران جیمیل که تخصصی هم در عرصه امنیت اطلاعات ندارند میتوانند بهراحتی در دام این کلاهبرداری بیفتند و اطلاعاتشان در دسترس هکرها قرار بگیرد.
دسته بندی مطالب
[ad_2]