[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله ی اسکوار
«جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، نظر دارد که هوش مصنوعی اکنون بهترین جوابها را اراعه نمیکند و ما اساساً چندین سال با اراعه یک هوش مصنوعی که بتوانیم به جوابهای آن مطمعن کنیم فاصله داریم.
به نقل از بیزینس اینسایدر، مدیرعامل انویدیا که در دانشگاه علوم و فناوری هنگکنگ وجود یافته می بود، دراینباره او گفت جوابهایی که ما هماکنون از هوش مصنوعی در اختیار داریم، بهترین جوابها نیستند. به حرف های این مدیر فناوری، مردم نباید ناچار باشند که در جوابهای دریافت شده از هوش مصنوعی تردید کنند و گمان بزنند که آیا جواب دریافت شده منطبق بر حقیقت است یا خیر.
بشر تا این مدت چندین سال با اراعه یک هوش مصنوعی قابلمطمعن فاصله دارد
جنسن هوانگ در ادامه او گفت:
«ما باید به نقطهای برسیم که شما به پاسخی که میگیرید تا حد بسیاری مطمعن داشته باشید؛ به این علت فکر میکنم که ما چندین سال با توانایی انجام آن فاصله داریم و درعینحال ما باید بهصورت مداوم محاسبات خود را افزایش دهیم.»
علیرغم پیشرفتهای صورتگرفته در عرصه هوش مصنوعی و گسترش خیرهکننده مدلهای زبانی بزرگ (LLM)، تا این مدت نمیتوان بهصورت ۱۰۰ درصدی به جوابهای دریافتشده از هوش مصنوعی مطمعن کرد. یکی از بزرگترین مشکلات این فناوری، امکان تشکیل جواب بر پایه هذیان یا توهم است. این مشکل حتی در هوش مصنوعی ویسپر OpenAI که برای رونویسی منفعت گیری میبشود نیز مشاهده شده است.
شرکتهای سازنده هوش مصنوعی حتی امکان پذیر برای هذیانگویی چتباتهای خود با شکایتهای حقوقی نیز روبه رو شوند. برای مثال، سال قبل یک مجری رادیویی به علت ساخت نقلقولهای جعلی از طرف او توسط چتبات ChatGPT از OpenAI شکایت کرد.
مدیرعامل انویدیا نظر دارد که پیشآموزش یا آموزش مدل بر روی یک مجموعه داده بزرگ و متنوع قبل از گسترش آن برای انجام یک کار خاص کافی نیست. گسترشدهندگان هوش مصنوعی تا این مدت نتوانستهاند راهحلی برای مشکل هذیانگویی مدلهای خود بیابند. یقیناً جنسن هوانگ دید کاملاً مثبتی نسبت به گسترش هوش مصنوعی دارد. او پیشازاین حرف های می بود که هوش مصنوعی میتواند برخی کارها را تا ۱۰۰۰ برابر بهتر از انسانها انجام دهد، اما نمیتواند بهصورت کامل جانشین نیروی کار انسانی بشود.
دسته بندی مطالب
[ad_2]